Wednesday, December 22, 2010

tak sangka..

Bismillahirrahmanirrahim....

Untuk post kali ni, saya nak cerita tentang 2 perkara.

i) Firstly, esok insyaAllah adik saya akan mengambil keputusan PMR..
   dan, saya yang sangat2 berdebar.. *ceh, mcm saya plak yg exam..=)*
   semoga Allah memberi kejayaan yang cemerlang kepada adik saya n sahabat2 dia, setimpal dengan 
   usaha mereka =)
   "nana, tawakkal n doa bnyk2 ye syg.."

ii) Secondly,... phone saya ROSAK!! *baru je ni*
    huhu.. bingung jugak saya, tak de angin tak de ribut, tiba2 phone saya tak hdup.. n konon2 nye, saya nak betul2kanlah, ape yang patut.. suddenly, PAP!!!  " Ya Allah, batteri ni meletup"..
Alhamdulillah, tak de sesiapa yang cedera, kecuali jantung masing2.. *sebab terkejut sangat*
hehe.. actually tak de lah dahsyat sangat pon, cume ade percikan api skit je pada batteri tu.. huhu..

and masalah timbul.
macam mana saya nak balik nanti?
phone tak de, balik sorg2.. naik ktm..
aduis, takut nih....

solution:
i) gune public phone je.. kalau da smpi ktm nanti..
ii) pinjam kwn2 yang ade extra phone..* tapi malu la, ade ke, org nak bagi pnjam?? phone kot??*
iii) redha n tawakkal je lah...


saya dah call bagitahu umi n abah saya.. n obviously dorg sgt bimbang.. iyelah, parents mana yang tak bimbang kan? (~_~)
tapi abah saya tak dapat ambil dkt pj, coz ade meeting.. huhu, "abah, sory kalau kakngah menyusahkan abah.."

setelah fikir punye fikir, sampai dah naik buntu dah fikir.. ,
tiba-tiba sahabat saya mimi pon bagitahu..
"eh, aku ade phone extra.. ko pakailah dulu... bawaklah balik n9.. bahaya kalau tak de phone nih.."

Alhamdulillah, lastly, Allah bukak kan jalan, Allah hantarkan bantuan..
*saya pon menerima hanphone pinjam tu dengan senang hati...*
thanx mimi.. May Allah be with you always and forever...

so, Alhamdulillah sekali lagi sebab probs saya dah berjaya di'overcome' ..
untuk tempoh beberapa hari b4 balik ni, saya cuma on phone waktu malam je.. so, kalau ade ape2 yang important, msg malam ye..* buatt announcement plak kat sini*

Last but not least, saya sedih sebab tak dapat pergi mahabbah to Penjara Kajang, due to the excessive of participants... ntah bile la, dapat pergi.. tak kan nak pergi sendiri kot,...hmm.. tak pelah, ini yang dinamakan, kita hanya mampu merancang, but Allah yang menentukan.. tak de rzki... x pe lah..

ok lah, nak buat assigment RIM..
k, ma'assalamah
Wassalam..
(~_^)

No comments: