Thursday, December 16, 2010

tepatkah keputusan ini?

bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, sekarang ni saya lebih tenang, hidup pun macam lebih teratur.. thank you Allah..


hmm, saya tak sangka beberapa hari lepas saya telah melakukan satu tindakan yang saya sendiri tak sangka saya akan buat..
tapi perkara yang paling penting, saya dah LAKUKANNYA....

"Ya Allah, aku mohon padaMu, redhailah setiap apa yang aku lakukan,.. berkatilah setiap tindak-tandukku.. aku bermohon agar ini jalan yang terbaik.. andai sebaliknya, aku mohon Kau berikan aku kekuatan untuk menghadapinya dan Kau tunjukkanlah jalan keluar yang terbaik.. amin.."

Masih jauh lagi perjalanan hidup,
Masih ada cita2 yang tak terlunas,
Masih ada kesamaran yang belum jelas,
Masih ade tanggungjawab yang belum terlaksana..

tepatkah keputusan saya?

"La yukallifullahu nafsan illa wusaha..."

 ~mungkin juga bukan saya orangnya~

wassalam..

1 comment:

Anonymous said...

"Wahai orang-orang yang beriman!Beratawakallah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada Nya dan janganlah kamu mati kecuali dalam keadaan muslim."

"Dan berpegang teguhlah kamu semuanya pada tali(agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa jahiliah) bermusuhan, lalu Allah mempersatukan hatimu, sehingga dengan kurniaNya kamu menjadi bersaudara, sedangkan (ketika itu) kamu berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari sana. Demikianlah, Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu agar kamu mendapat pentunjuk." : AlImran: 102-103.
Tawakkal pada Allah..I.Allah ada lah manisnya tu.=)