Sunday, December 12, 2010

Diuji lagi...

bismillah...

alhamdulillah, saye tgah exam sekarang..
tapi saya sangat frust mase jwb satu paper ni sebab careless sangat...
sedihnye....

balik je daripada exam, saya terus terperuk kat bilik..
saye tak dapat nak menggambarkan ke'frust'an saye time tu..
nangis senyap2 kat musolla..(tapi tulis kat sini..huhu)

puasla roomates saye menenangkan saya..
"let bygone be bygone,.. kan ade 2 paper lagi.. jganla mcm ni"
n banyak lagilah..

tapi saye tetap rase down...
mcm manelah saya boleh careless sgt.. dah lah rase macm confident je jawab time tu..
n i keep questioning, "why, why, n why?.. why this happened to me?"
and suddenly saye terfikir,
Allah menjadikan sesuatu tu bersebab..
Allah tak kan uji saya kalau saya tak mampu..
saya ambil loveletters saye,
saya bukak surah Al-Fath..

"Dialah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang2 mukmin untuk menambah keimanan atas keimanan mereka yang telah ada. Dan milik Allah-lah bala tentera langit dan bumi dan Allah Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui" (surah Al-Fath, ayat 4)

*Ya Allah, aku bermohon agar aku tergolong dalam golongan yang kau beri ketenangan padi hati2 mereka*

Alhamdulillah, bila saya keep bace n baca n bace ayat tu, saye rase tenang sikit..
Allah itu Maha Mengetahui, Maha Mendengar..
saya cuba mengaplikasikan concept redha..
redha lah dengan ape yang telah berlaku..

ye, saye akan cuba..
InsyaAllah..



*doakan saya agar jadi lebih kuat.. walau tak mungkin saya menjadi sekuat dan sehebat  para srikandi terdahulu, tapi saya teringin walau ade 1% pon kekuatan n ketabahan mereka dalam diri saya supaya saya dapat faced masa hadapan yang lebih mencabar. dan supaya saya dapat merealisasikan impian saya dalam menyebarkan dakwah islam.. insyaAllah..*

~terima kasih kerana sentiasa menyokong saya.. dikala senang atau susah~

alhamdulillah..
wassalam
ma'assalamah (~_~)

2 comments:

Anonymous said...

haiz..
buat jadi pengajaran utk next paper ye..=)

~Kasihilahi~ said...

insyaAllah...
hmm,, hari tu memang frust sgt...
tak boleh nak digambarkan..