Saturday, May 7, 2011

Camar Kelukaan

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, hari ni saya nak jadi composer lagu pulak.. *huhu, perasan nye*


Saya suka lagu Camar Kelukaan-Saff One


SUKA SANGAT!!!

Reasons:

i) Melodi yang indah. Memang menyentuh hati.. *cecece..(@_@)*blink.blink*


ii) Lirik yang cukup mendalam.



Di suatu ketika

Pernah kau hinggap ke sisiku
Sayapmu terluka
Kau pinta ku merawatinya

Dengan segala keterbatasan
Aku mencari segala penawarnya
Kau bagai dilahirakn kembali ke dunia nyata
Kau terbang semula

Kemuncak yang ingin kau tawan
Itulah jua yang ku impikan
Kau bawa ku pergi bersama menongkah arus
Terbang ke langit menggapai awan

Demi kejayaan
Ada harga perlu dibayar
Ku menjadi perisaimu
Bila panah menghujani kita

Apabila engkau merasa tercabar
Kau anggap aku menjadi sainganmu
Tidakkah engkau menyedari persamaan kita
Hanya camar maya

Biarkan aku terbang melayang bersendirian
Tinggalkan aku mencari arah jalan ku pulang

Biarkan aku terbang melayang bersendirian
Tinggalkan aku mencari arah jalan ku pulang

Kemuncak yang ingin kau tawan
Itulah jua yang ku impikan
Kau bawa (kau bawa daku pergi)ku
Pergi bersama menongkah arus
Terbang ke langit menggapai awan

Semua ini satu ketentuan

Indah kan?

Tahu tak camar tu ape?

 Kalau tak tau tu chek pon tak tau la nak tulung lagu mana lagi. Haih,!

  
camar

PLUS

kelukaan

=
CAMAR KELUKAAN.

Eh, ni ke maksud lagu tu?
*suka-suka kau je misseifa!!! Rosak lagu orang*

Hehe.. tak delah.. Melawak je. Dalam hidup ni tak bolehla nak serious je. Nanti tertekan pulak.
Bukan kite je yang tertekan, orang sebelah, kiri, kanan, depan, belakang pon tension tengok kita..
Kan? *ceh, ni confirm ade pengalaman nih...heee*

Bagi saya lagu ni lebih banyak bercerita tentang sebuah ukhwah. Sebuah ikatan, mungkin persahabatan.

~Indahnya Islam~


Kita tak boleh hidup hanya kita dan diri kita sahaja.
kita perlukan orang lain dalam hidup kita.
Kerana kita manusia ni tak pernah sempurna.

TAK,OK!!


Kita sering terlupa. Sering melakukan kesilapan.
Kalau kita hidup sendiri, mampukah kita  menyedari kesalahan yang kita lakukan??
Mampukah kita memperbaiki diri tanpa ada yang membantu??

Susah, bukan?

Kerana itulah Allah berfirman,:

"Wahai manusia! Sungguh Kami telah menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan, kemudian Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku agar kamu saling mengenal. Sungguh, yang paling mulia diantara kamu di sisi Allah ialah orang yang bertakwa."
(Al-Hujurat: 49:13)

Ha, tengok. Allah suruh kita saling berkenal-kenal, bertaaruf sesama kita, kerana kita semua ini adalah sama.
HambaNYA. 

.....(^_~)......

Last but not least,


~ukhwah fillah abadan abada~

2 comments:

Muhammad Marzuqi Bin Rameli said...

suka nampak lagu ni~

Muhammad Marzuqi Bin Rameli said...

wah, mesti blog inspirasikalbu pun best jgak kalau dibukak kan..hee