Tuesday, March 22, 2011

Cinta

Bismillah

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya
hanya kepadaMU,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMU..

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya hanya
tertaut padamu agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMU..

Ya Allah,
 jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang,
menyeru manusia ke jalanMU..

Ya Allah,
Redhailah aku,
berkatilah aku dalam perjuanganku ini..

Ya Allah,
sesungguhnya cintaMU
melebihi apa yang ada diseluruh kehidupanku,
izinkanlah aku menagih dan merasai cintaMU,
lebih dari segala apa pun,
Ya Rabbul Izzati..

Amin..




No comments: